LiEzA. Powered by Blogger.
RSS

~ Santapan Malam ~

Tadi balik kerja rasa macam nak masak lauk yang special sikit.
Apa ye....?
Kerapu 3 rasa ke atau kerapu stim.Sebab semalam beli kerapu tapi tak tau nak buat masak apa.Aaaa......Rasa macam nak masak kerapu stim la.Namunpun iezza tak pernah lagi masak lauk nie.Dan tak tau macam mana nak buat.Tapi sebab nak sangat masak lauk tu.Apa lagi sampai je rumah lepas hubby pergi kerja terus godek internet tuk cari resepi.Sebaik dapat kat mesra resepi.Hanya dalam resepi tu iezza tambah carrot dengan halia dan ikan siakap tu iezza tukar dengan kerapu.Sebaik anak bujang aku tak meragam senyap je duk dalam woker main,so senang la iezza nak masak.Selain tu iezza buat tumis daun pucuk dgn soun,dan terung bakar serta tak lupa pembuka selera hubby tempoyak.
So....inilah hasilnya.......



Sorry...... picture untuk terung bakar dengan tempoyak lupa pula nak snap tadi.Dah licin baru teringat.
.................................Apa lagi...................................
......................................Jom la santap....................................


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

lintasan hati said...

dulu kecik2 sy mmg x suka dengar ikan kerapu
sbb sy fikir kerapu adalah sejenis penyakit gatal2
jd sgt tak selera bila ada ikan yg namaya kerapu
smapi skrg sy x pernah try mkn ikan kerapu
heheh
tp tgk mskn ni..cm terliur lh plak :D

~ iezza ~ said...

Ikan kerapu nie memang sedap pun.Dia lebih kurang setaraf dengan ikan siakap juga.Tapi kerapu nie mahal sikit je dari siakap.Try la makan.Mesti lepas nie nak lagi...